Hakki Pilke brändi on tehnyt vuosia systemaattista työtä asiakkaiden tarpeiden ymmärtämiseksi. Asiakaspalautteen pohjalta Hakki Pilke brändi ja TP Silva pystyvät jatkuvasti parantamaan ja kehittämään toimintaansa. Korkea asiakastyytyväisyyden taso onkin ylpeyden aihe, josta pyritään pitämään kiinni vuosi vuodelta.
Hakki Pilke brändi toteuttaa systemaattisesti joka vuosi asiakastyytyväisyyskyselyn maahantuojillensa, jonka avulla he pystyvät kehittämään toimintaansa ja palveluitansa.
– Meille on tärkeää mitata asiakastyytyväisyyttä, jolla varmistamme yrityksen kasvun ja menestymisen sekä lojaalin asiakaskunnan, varatoimitusjohtaja Anssi Westerlund kertoo.
Jatkuvan asiakaskeskeisen ja järjestelmällisen kehittämisen ansiosta TP Silvalle on myönnetty ISO 9001 -laatusertifikaatti.
– Laatupolitiikkamme on yhteinen asiamme ja tärkeä menestystekijämme, jolla varmistamme tyytyväiset asiakkaat. Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ovatkin tärkeässä roolissa ISO 9001 auditoinneissa. Tuloksien perusteella teemme selkeän toimintasuunnitelman johdonmukaisen toiminnan kehittämiseksi, kertoo TP Silvan kehityspäällikkö Timo Jussila.
Tasaisen hyvä asiakastyytyväisyys on ylpeyden aihe
Hakki Pilkkeen asiakastyytyväisyys on ollut erittäin hyvällä tasolla jo usean vuoden ajan. Vuonna 2021 asiakkaista lähes 95 % olivat tyytyväisiä tuotteiden laatuun, kehitykseen, hintakilpailukykyyn ja eri ominaisuuksiin. Keskimäärin lähes 98 % asiakkaista olivat erittäin tyytyväisiä tai tyytyväisiä TP Silvan palvelun tasoon eri osa-alueilla.
-Asiakastyytyväisyytemme on ollut aina todella hyvällä tasolla ja se on ollut meille ylpeyden aihe. On tärkeää kuitenkin pitää huoli, että tyytyväisyys pysyy hyvällä tasolla myös tulevaisuudessa, Anssi toteaa.
Loppuasiakkaiden palaute on kehityksen avain
TP Silvalla asiakaspalautetta kerätään myös suoraan loppuasiakkaalta asiakasvierailujen yhteydessä.
-Käymme asiakkaiden luona aktiivisesti pitämässä käyttökoulutuksia ja keräämässä palautetta koneista. Näiden yhteydessä saamme arvokasta palautetta suoraan käyttäjiltä. Tämä on avaintekijä, kun kehitämme koneita, jotta pysymme kilpailussa edelläkävijänä. Tämän avulla pystymme myös varmistamaan korkean asiakastyytyväisyyden myös tulevaisuudessa, kertoo Anssi.
TP Silvan toiminta on aina ollut asiakaskeskeistä. Asiakkaiden toiveet otetaan erityisesti huomioon tuotekehityksessä. Koneet kehitetään pitäen mielessä aina asiakkaiden tarpeet ja heidän liiketoimintansa kehittämisen.
– Asiakaspalaute on suuressa roolissa tuotekehityksessämme. Uusia tuotteita testataan yhdessä asiakkaiden kanssa, josta saamme arvokasta palautetta tuotteiden kehittämiseksi. Meille on tärkeää, että asiakkaamme hyötyvät tuotteistamme ja pystyvät niitä käyttämällä tehostamaan omaa toimintaansa, kertoo Timo Jussila.
-Moni tuoteparannus on lähtöisin asiakkaan toiveista. Esimerkiksi ergonomisen joystickin idea on lähtöisin asiakkaalta, jonka kanssa olemme tehneet yhteistyötä vuosien ajan. Palaute suoraan koneidemme käyttäjiltä ilman välikäsiä on tässä tärkeää, Timo jatkaa.
TP Silvan alla toimivat kotimaiset tuotemerkit Hakki Pilke, Palax ja Japa, joilla on vuosikymmenten kokemusta polttopuukoneiden valmistuksesta ja kehityksestä. Myös muiden brändien asiakastyytyväisyyttä mitataan asiakaskyselyjen avulla.